معرفی لوگوموشن و اهمیت استفاده از آن

معرفی لوگوموشن و اهمیت استفاده از آن

لوگو موشن چیست؟

لوگوموشن کلمه ایی ترکیب شده از 2 واژه لوگو به معنای آرم و نشان و موشن هم به معنای متحرک سازی است. معادل واژه لوگو در زبان فارسی همانطور که بیان شده آرم و نشان می باشد. در ابتدا در دوره رنسانس برای اولین از نماد های چوبی و سنگی برای معرفی و متمایز کردن خود از سایرین استفاده می کردند. و برای اولین بار در سال 1876 از لوگو به معنای امروزی استفاده شد و صنعتگران و صاحبان کسب و کار ها از لوگوهایی ثابت برای معرفی برند خود و برای در ذهن ماندن بیشتر مخاطب استفاده کردند.

واژه لوگو و استفاده از لوگو موضوعی جدید نیست.

در همان ابتدا و البته تا چندین سال اخیر استفاده از لوگوهایی ثابت که نشان دهنده یک مفهوم و البته معرفی برند است بسیار مورد استقبال قرار گرفت و البته در مفهوم بازاریابی بسیار موثر واقع شد.

(لوگوموشن)

با گذشت زمان و روی کار آمدن برندهای مختلف و استفاده هر کدام از لوگو برای برند خود، شاید بسیاری از لوگو ها در هیاهوی لوگو های دیگر که توانسته بودند سهم بیشتر از بازاریابی لوگو به دست آورده بودنددر بین سایر لوگو های سایرین نادیده گرفته شوند.

به همین منظور متخصصین طراحی لوگو برای رفع این چالش ایده استفاده از لوگوموشن، لوگوهایی متحرک را مطرح کردند. و به استفاده از لوگو موشن روی آوردند. ایده ایی جذاب و تاثیر گذاری که به خوبی در ذهن مخاطب هم می شد. خیلی زود برند هایی که از لوگوموشن به جای لوگو استفاده کردند نتیجه فوق العاده را به دست آورند که پژوهشگران را وادار به تحقیق در این خصوص کرد تا تفاوت لوگو موشن و لوگو و تاثیر لوگوموشن و لوگو در ذهن مخاطب را بررسی کنند.

تاثیر استفاده از گولوموشن به نسبت لوگو

استفاده از لوگو های ثابت در معرفی برند و البته استفاده از ترکیب رنگ های جذاب و البته مفهومی واضح در برند سازی و بازاریابی همچنان تاثیر گذار هست این نکته ایی است که نباید نسبت به آن غافل شد. اما در تحقیقاتی که انجام شده ونتایج به دست آمده حاکی از آن است که استفاده از ویدیو بیش از تصاویر ثابت در ذهن افراد باقی می ماند. و البته که در ضمن این تحقیقات نشان داده شد که در یک ویدیو 1 دقیقه ایی میانگین 1.8 میلیون واژه نهفته است.

به همین منظور و با تکیه بر تحقیقات و بررسی های انجام شده استفاده از ویدیو هایی حتی با مدت زمان کوتاده،10 ثانیه اثیر بشدت بیشتر از لوگوهای ثابت در ذهن بیینده می گذارد و در ذهن مخاطب ثبت وضبط می شود.

لطفا به لوگو زیر و لوگوموشن طراحی شده که در ادامه قرار داده شده است دقت کنید.

لوگو | لوگوموشن

بهترین ابزار های ساخت لوگو موشن در سال 2021

برای ساخت لوگو موشن ابزارهای فدرتمندی نیز در اختیار کاربران است، از جمله این موارد میتوان به ساخت لوگوموشن با فتوشاپ، ساخت لوگوموشن با افترافکت و پریمر اشاره کرد. ساخت لوگوموشن با  افترافکت و ساخت لوگوموشن با فتوشاپ نیازمند تخصص کامل و تجریه در کار با این برنامه های قدرتمند است که غالبا هر شخصی قادر به استفاده از تمامی امکانات این برنامه ها نخواهند بود.

اما امروزه برنامه ها و وب سایت هایی در اختیار کاربران قرار گرفته که قادر خواهند بود هر کابری را بی نیاز کند. این وب سایت ها در قالب لوگوموشن ساز معرفی شده اند که تمامی نیاز های لازم وضروری و البته بیشتر از حد نیاز کابران برای شخصی سازی بیشتر لوگوموشن ها طراحی شده اند.

ساخت لوگو موشن با فتوشاپساخت لوگو موشن با افتراکت

بهترین لوگوموشن ساز ها کدامند؟

 بهترین لوگوموشن ساز ها اپلیکیشن و ها و  وسایت های طراحی وساخت لوگوموشن هستند که نیاز کاربران جامعه خود و سلیقه آن ها را درک کرده و با توجه به آن ها به صورت تخصصی اقدام به ساخت قالب لوگوموشن، قالب هایی از پیش تهیه شده که قابلیت هر گونه تغییر و شخصی سازی را دارد.

ویدیتور به عنوان یکی از بهترین لوگوموشن سازها ایرانی، در ابتدا با تحقیق بر روی دهنیت و علاقه مردم اقدام به طراحی وساخت قالب هایی برای لوگوموشن کرده اند که بتواند بیشترین تاثیر در ذهن مردم را بگذارد.

استفاده از قالب های از پیش طراحی شده و البته امکان شخصی سازی آن متناسب با نیاز و مفهوم برند فرایند طراحی لوگوموشن را برای شما سهل تر و آسان تر والبته از الحاظ مالی به صرفه تر می کند.

کمی قبل یک لوگو به همراه لوگوموشن برای شما نمایش داده شد و از شما خواستم که به آن دقت کنید. یک سوال از شما دارم. اولین چیزی که از لوگوموشن و لوگو ایی که دیده اید را به یاد آوردید. ایا لوگوموشن را بهتر و زود تر به یادآوردید یا لوگو را؟؟

به حتما 80 درصد لوگوموشن به نسبت لوگو بیشتر در ذهن شما باقی مانده است چرا که همان طور که گفته شده بود ویدیو هر چند کوتاه تاثیر بیشتر در شما داشته است و در ذهن شما مانده است. این همان استراتژی بازاریابی لوگو می باشد که از لوگوموشن استفاده شده است و در ذهن مخاطب جای خود را پیدا میکند.

استفاده از لوگوموشن ساز ها شما را در مسیر بازاریابی با استفاده از استراتژی لوگوموشن موفق خواهد کرد و از استفاده از آن نه تنها پشیمان نخواهید شد بلکه تاثیر استفاده از لوگوموشن را در حوزه کاری خود و جذب مخاطب درک خواهید کرد.

 

در پایان، لوگوموشن و لوگو موشن ساز ها بهترین و کاربردی ترین ابزار برای طراحی لوگوموشن خواهد بود. استفاده از لوگوموشن باعث جذب مخاطب و توجه آن خواهد شد و علاوه بر آن نام و برند شما در ذهن مخاطب هک می شود با همان ویدیو کوتاه و بسیار تاثیر گذار، ساخت لوگو موشن با لوگو موشن ساز ها یک قدم بزرگ در برندسازی و استراتژیی فروش شما خواهد بود.

 

مطالب مشابه

قالب های نوروزی