انواع تیزر تبلیغاتی که باید آن ها را بشناسید +  معرفی انواع تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی که باید آن ها را بشناسید + معرفی انواع تیزر تبلیغاتی

 هر برند  حال فروشگاهی باشد یا هر چیز دیگر برای دیده شدن و معرفی خود نیار به تبلیغات دارد. تبلیغات می‌توان گفت که دیرینه بسیار زیادی دارد. اما امروز با پیشرفت تکنولوژِی و ارتباط نزدیک تر مردم به هم تبلیغات هم جون تازه ایی گرفته است و از روش‌های سنتی فاصله گرفت و به شکل امروزی تبدیل شده است. یکی از بهترین و مفید ترین شیوه‌های تبلیغاتی، استفاده از تیزر تبلیغاتی برای برند است.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

براساس تحقیقات دانشمندان میزان تاثیر گزاری ویدیو در ذهن مردم به مراتب بیشتر از سایر تبلیغات صوتی، تصویری و گرافیکی است. علت آن هم این است که در یک ویدیو کوتاه یک دقیقه ایی بیش از 1000 کلمه نهفته است و توجه کاربر را به خود جلب کرده و ذهن او را درگیر خود می‌کند.

اما تیزر تبلیغاتی، به ویدیو‌هایی کوتاه گفته می‌شود که قبل از خود محصول نشان داده می‌شود تا ذهن مخاطب را درگیر محصول کند. به طور کلی ذات تیزر تبلیغاتی درگیر کردن ذهن مخاطب و ساخت ابهاماتی در جهت جذب کردن مخاطب برای خرید محصول و یا کسب اطلاعات می‌باشد. استوری لاین یک تیزر تبلیغات یا همان سناریو تیزر باید به نحوی برنامه ریزی شود که برای مخاطب ابهاماتی هیجان انگیز ایجاد کند که مخاطب تمایل بیشتری برای ادامه راه داشته باشد. ابهامات باید سبب جذب مخاطب باشد نه سبب گیج شدن مخاطب و از دست دادن آن شود.

در گذشته و تا قبل از گسترش فضای مجازی، تلوزیون بهترین رسانه برای انتشار یک تیزر تبلغاتی جذاب بود. اما با توجه به هزینه‌های سنگین تلوزیون برای پخش تیزر بسیاری از برندهای کوچک که توانایی پرداخت هزینه انتشار تیزر در دتلوزیون را نداشته اند. اما با گسترش فضای‌های مجازی گوناگون، دیگر هر برند و حتی هر شخصیتی توانایی تبلیغات بهینه و گسترده را دارد.

این رو افراد زیادی در فضای هایی دیگر مانند اینستاگرام در در قالب تیزر تبلیغاتی پست اینستاگرام یا تیزر تبلیغاتی استوری اینستاگرام اقدام به برند کردن خود می‌کنند که البته نتیجه قابل قبولی هم گرفته اند.

همان طور که گفته شد تیزر تبلیغاتی بهترین تاثیر در ذهن مخاطب دارد، از این رو هر برند فروشگاهی، شخصتی که نیاز به معرفی خود دارد و حتی هر موسسه وسازمانی با استفاده از تیزر تبلیغاتی در رسانه های مختلف اقدام به معرفی و برند کردن خود می‌کنند. تیزر تبلیغاتی کاربردهای بسیاری دارد و در صنایع مختلف از جمله مراکز صنعتی، معرفی محصول، پوشاک، املاک و… مورد استفاده قرار میگیرد.

اما آیا همه ی برند‌‌ها باید از یک نوع تیزر تبلیغاتی استفاده کنند؟ آیا استفاده از یک قالب تیزر تبلغاتی درست است؟

انواع قالب های تیزر تبلیغاتی

طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی باید متناسب با مخاطب، برند یا محصولی که تیزر تبلیغاتی دارد و همین طور نوع مخاطب طراحی و پیاده سازی شود. قاعدتا قالب تیزر تبلیغاتی که برای یک کودک و نوجوان استفاده می‌شود برای یک فرد میان سال جذاب نخواهد بود و تاثیر منفی بر فرد میان سال خواهد گذاشت.

تیزر تبلیغاتی رئال

رئال در زبان انگلیسی به معنی واقعی می‌باشد. باتوجه به معنی واژه رئال در کنار تیزر تبلیغاتی رئال، باید با مفهوم تیزر تبلیغاتی رئال آشنا شده باشید. تیزر تبلیغاتی رئال، به تیزر هایی گفته می‌شود که از اشخاص و افزاد واقعی در تیزر استفاده می‌شود. اگر تبلیغات تلوزیون را به یاد آورید باید متوجه شده باشید که بیشتر این تبلغات رئال هستند و از افراد واقعی در ساخت تیزر استفاده شده است.

تیزر تبلیغاتی رئال

تیزر تبلیغاتی شرکت عالیس را به یاد آورید(شیشه شو بدم، قوطی شو بدم، کدوومو بدم) نمونه یک تیزر تبلغاتی رئال است که از اشخاص واقعی و محیطی واقعی در آن استفاده شده است. ما بین بحث یک پرانتز باز کنیم و یک و نگاهی عملی به موضوعی که قبلا بیان شد بیاندازیم. اثر تیزر و ویدیو و باقی ماندن آن در ذهن مخاطب، شرکت عالیس با ساخت تیزر تبلغاتی رئال و سناریو قدرتمند توانست تاثیر فوق العاده ایی در ذهن مخاطب بگذارد. این است اثر ماندگاری تیزر تبلغاتی جذاب در ذهن مخاطب.

غالب مخاطب تلوریون افراد میان سال هستند از این رو تیزر تبلغاتی رئال درصد پخش و دیده شدن زیادی در تلوزیون دارد.

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

تیزرهای انیمیشنی، نیزرهایی هستند که از شخصیت های کارتونی با محیطی کارتونی ساخته می‌شوند. در این نوع از تیزر ها با توجه به مخاطب آن و مفهوم تیزر تبلیغاتی انیمیشنی استفاده از شخصیت های کارتونی و محیطی کارتوبی بسیار مهم است.

تیزر تبلیغاتی چی‌توز یا چاکلز یک نمونه از تیزر تبلیغاتی انیمیشی است. البته که گاها دیده شده که این دو برند از قالب تیزر تبلیغاتی رئال-انیمیشی که یکی دیگر از قالب‌های تیزر تبلیغاتی استفاده کرده اند که توضیح آن را جلو تر خواهیم داد.

تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی با توجه به ماهیت خود برای نوجوانان و کودکان مناسب است و باعث جذب این طیف از افراد می‌شود.

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشنی

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشنی

قالب دیگر تیزر تبلیغاتی و آخرین قالب تیزر تبلیغاتی، رئال انیمیشینی است. ترکیب دو قالب قبلی که می‌توان برای تبلیغ خود استفاده کرد. این نوع از تیزر‌ها به خاطر استفاده از محیط واشخاص کارتونی در کنارواقعیت جلوه بهتر و جذاب‌تری به تیزر می‌دهد.

چی‌توز و چاکلز همان طور که بیان شد از این دست تیزرهای تبلغاتی نیز هم استفاده می‌کنند و می‌‌گفت که نتیجه قابل قبول هم گرفته اند.

در انتها باید گفت که ساخت وطراحی تیزر تبلیغاتی با استفاده از قالب تیزر تبلیغاتی حرفه ایی و مهم تر از آن سناریو جذاب تاثیر بسیار زیادی در معرفی محصول و برند شدن خواهد داشت. استفاده از قالب تیزر تبلیغاتی متناسب با کاربر و نوع تبلیغ از درجه اهمیت بالایی برخور دارد است.

مطالب مشابه

قالب های نوروزی